Monday, September 21, 2009

Akihabara og en random matsuri

Jeg og Benedicte hadde bestemt oss for å ta turen inn til Tokyo i går. Jeg ville dit i hovedsak for å ta streetfashion bilder. Det skulle vise seg å bli lettere sagt enn gjort, men jeg kommer tilbake til det.

Vi dro først til Akihabara fordi Benedicte ville kjøpe seg en krølltang. Noe hun fikk gjort, så det var jo bra. Vi var for så vidt sammen med Lorraine og Lotte i klassen. Det hadde seg visst sånn at halve klassen hadde bestemt seg for å dra til Tokyo på søndag.

Sinna benedicte, happy lorraine XD

meg vil ha

I Tokyo var det som vanlig, mye varmere en hjemme i Togane. Så jeg holdt på å dø i solsteken. Jeg drassa med meg Benedicte rundt om i Akihabara for å finne en sånn hentai-figur butikk (hentai betyr pervo trodde jeg, men nå slo jeg det opp og fikk abnormality, men det kan jo stemme ganske bra. ) Da jeg og Ole var i Akihabara i fjor fant vi altså en figurine (er det det heter?) butikk  fylt med masse figurer som er nakene, eller i perverse positurer. Det som kanskje sjokkerte meg mest med den butikken i fjor, var den mannen som hadde sin ca 4 år gamle sønn med i butikken.

I år fløy jeg bare rundt å sniktok bilder til dere. Så jeg skulle ha noe å vise.

Etter nakenfigurbutikken stakk vi innom en normal butikk med masse forskjellig Ghibli Studio figurer, Zelda, Final Fantasy, Kingdomhearts og diverse andre spill/serie ting. Der drev jeg også å sniktok så mange bilder som mulig. Jeg begynner å bli flink til dette nå. Kamera mitt tar bra bilder uten blits.

For dere som ikke vet det, så er Akihabara den elektroniske delen av Tokyo. Du finner alt av elektronikk der. Men i tillegg til det så er det der alle nerdene henger også. For her finner du alle ting som det jeg har pratet om tidligere. I tillegg er det masse store plakater overalt med anime/manga figurer, og det er masse blinkende lys rundt omkring.

 

Etter Akihabara ville jeg dra til Shibuya for å ta bilder av streetfashion. Det var egentlig en bomtur. Ja, greit, jeg fikk tatt noen bilder, men ikke så mange som jeg hadde håpet på. Det var nemmlig en matsuri på gang denne søndagen. Matsuri er festival. Jeg kom i snakk med en gutt på 20, som jeg prøvde å få meg til å forklare hva denne festivalen gikk ut på, men han visste ikke selv, for han var fra Kyushu.

Folk gikk rundt i noe festival klær og ropte og brølte. Jeg skjønte virkelig ikke et ord av hva da sa. Det krydde av mennesker overalt. Og noen av menene var bukseløse. Eller det vil si de hadde på seg en sånn sumobryter-stringtruse. Ikke et behagelig syn må jeg innrømme.

Så da brukte jeg tiden på å prate med mitt nye bekjentskap som het Akimura. Så etter kanskje 40 minutter begynte ting å løsne litt opp og jeg fikk tatt noen bilder. Men ellers kan jeg ikke skryte så mye av fotoene. Det ble så å si ingen brae, fordi det var fult av mennesker overalt. Bedre lykke neste gang.

Sliiiten, paa vei hjem.

No comments:

Post a Comment